środa, 27 czerwca 2012

"Science: it's a girl thing!"

"Science: it's a girl thing!" - Kampania UE mająca na celu pokazanie, że nauka i innowacja „są dla dziewczyn”.


W związku z tym, że Unia Europejska może potrzebować dodatkowego miliona naukowców do 2020 r., Komisja Europejska rozpoczęła w dniu dzisiejszym kampanię, której celem jest zainteresowanie większej liczby dziewcząt naukami ścisłymi i zachęcanie kobiet do wyboru kariery naukowca. Kobiety stanowią ponad połowę populacji studentów w UE i 45 proc. wszystkich doktorantów, lecz stanowią zaledwie jedną trzecią zawodowych naukowców. Kobiety, które uzyskały tytuł doktora również stanowią mniejszość w inżynierii i przemyśle. Celem trwającej trzy lata kampanii będzie w pierwszej fazie zainteresowanie nastolatek podjęciem studiów w zakresie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki. Następnie kampania będzie adresowana do wszystkich uczennic, zachęcając je do rozważenia wyboru kariery naukowca.

Komisarz do spraw badań, innowacji i nauki, Máire Geoghegan-Quinn, podsumowała: Kampania ta pokaże kobietom i dziewczętom, że nauki ścisłe nie są zarezerwowane dla starszych panów w białych fartuchach. Nauki ścisłe otwierają fantastyczne możliwości kariery zawodowej i dają szanse wniesienia swojego osobistego wkładu na rzecz społeczeństwa i naszej przyszłości. Niewystarczający udział kobiet w sektorze mającym tak istotne znaczenie dla naszej gospodarki jest nie do przyjęcia w czasach, gdy Europa stara się pobudzić wzrost gospodarczy i zwiększyć liczbę miejsc pracy. Mamy nadzieję, że przedstawiając pozytywne przykłady kobiet, które odniosły sukces w tej dziedzinie i pokazując jaki wachlarz możliwości otwierają przed nimi nauki ścisłe, przekonamy większą liczbę młodych kobiet do wyboru kariery naukowej.”

Więcej na stronie:
http://science-girl-thing.eu/ oraz w Komunikacie prasowym KE.

(Źródłó: Komunikat prasowy KE, Bruksela, 21/06/2012)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz